Imorgon är det SSL-premiär!

23 september 2019 07:43

Imorgon, tisdag, drar SSL igång! Vi tar emot Falun i ett kokande IFU Arena och det kommer bli en upplevelse i världsklass, dags att kika lite på förutsättningarna.

Äntligen! Imorgon tisdag 19:00 tekar vi igång årets säsong. Och vilket sätt att starta säsongen på, samma sätt som vi slutade förra, match mot Falun.

Du hittar biljetter till matchen här.

Storvreta mönstrar ett hungrigt lag. Även om inte Henrik Stenberg verkar komma till start så finns det målglöd så det blir över och vem vill inte se Hampus Ahrén SSL-debut? Ångvälten med de finurliga handlederna ser redan nu ut att bli en ny publikfavorit.

Två spelare som fått rejält med positiva kommentarer under försäsongen är Michael Jansson och Emil Helmrich. Två spelare som har potentialen att blomma ut rejält den här säsongen. Lägg till återkomster från skada för Nicklas Paulsson och Jacob Glas.

Storvreta har siktet inställt på nya poängrekord och nya guld, ska det bli två guld i år?

Men premiärmotståndet Falun då? De har tappat en del rutin i form av bland annat Jonas Adriansson och Ciya Hajo men också fått en hel del nytillskott som Emil Lundmark, storebror till Malte Lundmark. Och på tal om Lundmark så har Falun värvat Maltes tidigare radarpartner Emil Ruud, Malte Lundmark och Emil Ruud är en duo att hålla öga på redan nu. En annan spelare att kika på är Victor Wettergren, Ahréns RIG-polare, vad kan han åstadkomma i sin SSL-debut? Och hur kommer det gå för Rasmus Enström på backplats? Oavsett är en sak säkert, matcherna mellan Storvreta och Falun är alltid något alldeles extra.

Runt matchen fortsätter Storvreta att gasa. Missa inte Storvretas new introfilm med ett öga på 30-årsjubileet kan det bli en liten godbit. När ni ser nedräkning på den stora skärmen, bänka er och ta er en titt och missa sen inte den härliga ljusshowen som Uppsala Evenemang & Nöje satt ihop.

Under introt kan ni också få nytt av vår egen Storvreta IBK App! Den uppdateras för fullt och kommer vara ett viktigt inslag framöver. Läs mer och ladda ner den här i App Store här eller här i Google Play.

Se också till att se er runt ordentligt i arenan så ni inte missar några höjdpunkter och varför inte kika in i vår egen supportshop, precis innanför dörrarna till A-hallen.

Sen när röken lagt sig från matchen så får ni inte missa Players Corner där vår excellenta konferencier Jörgen Björkholm intervjuar spelare efter matchen.

Du hittar biljetter till matchen här.

Nu är det nära! SSL-premiär i IFU Arena mot Falun på tisdag.

Vi ses där!