Idag 1 match

Stabil seger över Arlanda!

26 januari 2019 18:44
Dam

Det blev seger för Storvreta IBK över Arlanda IBK med 8-3 i dagens bortamöte i division 1 GUD. Storvreta tog ett tidigt grepp om matchen och ledde sen hela vägen in i mål.

Det tar bara 42 sekunder för Storvreta att hitta nätet. Emma Johansson till Johanna Larsson 0-1. Dryga sex minuter in i perioden kommer också 0-2 genom Jonna Pettersson. Arlanda kan reducera några minuter senare när Karin Henriksson sätter 1-2 men Storvreta fortsätter sen dominera. Det står 1-4 efter första tjugo.

Den andra perioden blir målsnålare. Storvreta slår ännu en gång till med ett tidigt mål, Viktoria Hübinette sätter 1-5 efter 58 sekunder efter ännu en pass av Emma Johansson. Strax efter svarar Arlanda i powerplay när Karin Henriksson sätter sitt andra mål i matchen, 2-5. Men Storvreta svarar i slutskedet av perioden när Rebecka Larsson sätter sitta andra mål med bara minuter kvar av perioden.

I den tredje perioden får Storvreta in mål genom lagkapten Amanda Gezelius och Emma Hammarsten innan Arlandas Henriksson fullbordar sitt hattrick. Slutsiffrorna skrivs till 3-8 och Storvreta får därmed med sig tre poäng från Ekilla Sporthall.

Om en vecka väntar hemmamatch i IFU Arena A. Storvreta möter Alunda IBF med start 13:00 på lördag den andra februari, vi ses där!