Idag 1 match

Delad pott mot Mullsjö!

18 augusti 2019 18:53

Det blev 3-3 borta mot Mullsjö i Nyköping under eftermiddagen. Det var en tuff och intensiv match där Mullsjö fick med sig ett målmässigt övertag som Storvreta sen kunde kvittera i slutminuterna.

Den första perioden var tuff och intensiv. Båda lagen verkade vilja sätta ner foten redan från första tekningen. Nykomponerade första linan med Hampus Ahrén, Valdemar Ahlroth och Albin Sjögren skapade tidvis rejäl press och Ahrén fick med sig en straff, som han själv fick ta men den räddas på mållinjen av Jonathan Larsson. Perioden såg flera fina insatser och tuffa dueller bland annat mellan Robin Nilsberth och Mullsjös Schweizare Jan Zaugg. Men den ser inga mål.

I den andra perioden är det Storvreta som hittade nätet först. Efter dryga fyra minuter hängde Robin Nilsberth upp ett patenterat dragskott, från dryga halvplan, upp i krysset. Sen gasade Storvreta på och bland andra Tobias Gustafsson fick iväg ett farlig skott som räddades. Istället kunde Tim Braillard göra 1-1 med strax över sex minuter kvar av perioden efter klapp klapp spel. Efter 17:28 kom dessutom 2-1 när Jan Zaugg hittade in från förlängda mållinjen.

Det tog sen strax under tre minuter för Mullsjö att utöka ytterligare, Pelle Tarenius lassade in en från backplats och Sebastian Palmqvist tryckte in returen, 3-1. Trots att Mullsjö sen fick ett läge i power play fick Storvreta till en reducering. Michael Jansson hittade fram till Emil Helmrich som trixade in 3-2 från nära håll. Storvreta kröp sen närmare och närmare en kvittering men klockan han slå 18:03 innan Storvreta kunde kvittera när Tobias Gustafsson fick in en kanon från backplats, 3-3.

Efter vissa funderingar fastställdes det sen att det inte skulle bli någon övertid och båda lagen fick nöja sig med oavgjort.

Storvreta IBK vs Mullsjö AIS 3-3

Period 1
6:32 Hampus Ahrén Straff (miss)

Period 2