Idag 1 match

Sara Avonds ”Fartfylld match med högt tempo”

13 oktober 2019 08:29
Dam

Idag är det ny match i Allsvenskan Östra, Thorengruppen står som motstånd med start 13:00 i IFU Arena. Sara Avonds sammanfattar lördagens match mot Örnsköldsvik och blickar mot dagens match.

Övertidsseger berätta om matchen?
– Jag tycker att det blev onödigt jämt. Samtidigt blev vi nog lite chockade över deras höga press i början av matchen, men vi hanterade det bättre med tiden. Var stundtals rätt stressigt men vi skapar ändå chanser men sätter inte våra lägen. Kommer igen mer i sista perioden då vi kommer mer in i vårt egna spel.

Vad tycker du om din egen insats?
– I denna match tycker jag inte att jag kommer upp i nivå. Måste ta vara på mina chanser, gå rakare mot mål och ta mer avslut från min sida, berättar Sara Avonds.

Vad kan ni ta med er till helgens andra match?
– Det vi tar med oss är att vi höjer oss i slutet av matchen och har bra energi.

Vad tror du det blir för matchbild mot Thorengruppen?
– Svårt att säga, men tror att det kommer bli en fartfylld match med högt tempo där vi kommer äga mycket boll, hoppas på en målrik match!

Vad tror du avgör?
– En avgörande punkt är ju att alla ska hinna återhämta sig från första matchen så vi är fräscha i benen mot Thorengruppen samt att vi har en bra inställning, avslutar hon.

Helgens andra match i Allsvenskan Östra drar igång 13:00 i IFU Arena mot Thorengruppen, läs om biljetter här, vi ses där!