Idag 1 match

Jonna Pettersson ”Kommer kunna steppa upp vårt spel”

13 januari 2019 08:59
Dam

Idag 13:00 är det dags för derby i division 1 i IFU Arena. Jonna Pettersson ger oss förutsättningarna inför drabbningen med Sirius.

Nästan en månad sedan seriematch, hur har det varit?
− Det har varit bra skönt med lite ledighet men man har jobbat på lite ändå, kul att börja träna nu igen, det har gått bra den här veckan så det känns bra, säger Jonna Pettersson.

Snart derby?
− Spännande! Var inte jättenöjd efter förra matchen, varken med min egna prestationer eller lagets så det ska bli kul att få möte de igen och visa vad vi går för.

Som du säger, tight derby förra gången?
− Ja, exakt det var det jag vet inte det gick inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi följde inte gameplan helt enkelt och så var det väl nervöst antar jag.

Vad tror du vi ska förvänta oss matchbild i helgen?
− Fortfarande jämn match tror jag ändå. Jag tror att vi kommer kunna steppa upp vårt spel lite mer, styra matchen lite mer, det är väl kanske så. Nu kanske jag säger för mycket, säger Jonna Pettersson med ett skratt och fortsätter. Jag hoppas på att vi kan göra det i alla fall.

Vad tror du krävs för tre poäng?
− Det krävs att vi avlossar mycket skott, hotar mycket och spela snabbt tror jag är viktigt. Ja, mycket fart i spelet.

Och att du hänger en?
− Ja, det med!

Idag, 13:00, i IFU Arena A drar derbyt i division 1 igång!