Julia Åkerman ”Vi är revanschsugna”

26 november 2022 16:40
Dam

Julia Åkerman ger oss förutsättningar inför söndagens bortamatch i Allsvenskan mot Tyresö Trollbäcken IBK och sammanfattar säsongen så här långt.

Närmast väntar match mot Tyresö Trollbäcken IBK, vad tror du det blir för match?
− Tufft motstånd, en match som jag och laget ser riktigt fram emot då vi är revanschsugna på tre poäng igen. Har svårt att förutspå vilken matchbild det blir då Tyresö är ett lag jag inte mött innan, men som alla matcher i Allsvenskan blir den förmodligen fartfylld där båda lagen kommer vilja gå för vinst.

Vad tror du krävs för seger?
− För seger mot Tyresö tror jag dels att det krävs hårt slit i 60 minuter, följa gameplan, få med oss en bra lagkänsla men framför allt att visa vad vi går för!!

Vad tycker du annars om er insats i derbyt senast?
− Alunda var ett derby som var riktigt roligt att spela. Matchen överlag tycker jag är hyfsat jämn och vi gör en bra match under alla tre perioder där hela laget krigar till hundra procent. Tycker absolut vi var mer värda än vad slutresultatet visade. Men vi gör en av våra bättre matcher som vi kommer ta med oss framöver i serien, fortsätter hon.

För egen del, hur går det att kombinera spel i Allsvenskan och JAS?
− Personligen tycker jag att det känns roligt att spela i både JAS och Allsvenskan. Det är en utmaning att anpassa sig efter vilken serie som gäller men det är lärorikt det med. Det är alltid kul att möta flera olika lag på olika nivåer och se hur man mäter sig mot alla.

Hur skulle du sammanfatta din egen säsong så här långt?
− Jag skulle vilja säga att början av denna säsong har gått relativt bra. I Allsvenskan har det gått bättre än förväntat, tycker jag har hållit en bra och jämn nivå hittills. JAS:en däremot har inte gått lika bra som jag kanske hade velat, för min del har jag inte känt att jag fått ut mitt spel fullt ut och visat vad jag går för riktigt, men det kommer förhoppningsvis de kommande matcher, avslutar Julia Åkerman med ett leende.

Söndagens bortamatch mot Tyresö Trollbäcken IBK börjar 16:00 i Tyresöhallen och på Innebandy.tv här.