Tobias Gustafsson ”Ta tag i det här ordentligt nu”

14 december 2020 09:00

Tobias Gustafsson berättar om varför han missat matcher sista tiden, när han tror sig vara tillbaka och vilka förväntningar han har på kommande match mot Växjö på torsdag.

Vad tyckte du om er insats mot Kalmarsund?
− Vi gör en bra match! De jobbade hårt hela matchen och var det bättre laget. Fint att Rudd kunde avgöra i slutet och ge oss alla poängen.

För egen del, vad är din status?
− Har lite problem med en överansträngd höft. Vi har beslutat att ta tag i det här ordentligt nu och få ordning på den så att problemen inte kommer tillbaka och stör under slutspelet, avslöjar han.

Hur länge blir du borta?
− Jag siktar på att vara tillbaka i januari så det blir några veckors rehab som väntar för mig.

Hur ser du till att hålla din storform?
− Det gäller att hålla igång klubba och boll så får stå och dribbla mycket medan grabbarna kör.

Torsdag väntar Växjö, vad tror du det blir för match?
− Det blir en spännande match, Växjö är ett offensivt lag med många skickliga spelare. Det brukar bli rätt fartfyllda och svängiga matcher mot dem och jag tror det blir något liknande på torsdag och det passar oss väldigt bra, avslutar Tobias Gustafsson.

Nu på torsdag 17 december väntar den uppskjutna matchen mot Växjö Vipers i IFU Arena med start 19:00. Du ser matchen på SportExpressen Play och UNT.se.