Idag 1 match

Fanny Schenning ”Sätta våra chanser när vi får dem”

3 februari 2019 08:41
Dam

Efter uddamålsförlusten mot Alunda pratar vi med Fanny Schenning om matchen och kommande bortamatch mot KAIS Mora Ungdom.

Tuff match mot Alunda?
− Jag tycker att vi var med i en period i alla fall. Det är ju väldigt fysiskt spel och jag tycker vi hänger med ganska bra men vi tappar ibland också. Vi gör ju bra matcher då och då men när vi tappar det så hänger vi inte med på samma sätt, säger Fanny Schenning.

Kändes som ni skapade väldigt mycket chanser?
− Ja, men vi sätter de inte. Vi måste kunna skjuta mer på mål och träffa mål. Vi skjuter mycket men det är inte på mål.

Vad tycker du om din egen insats?
− Jag tycker ändå jag gjorde en hyffsat bra insats. Man kan alltid göra mer i alla fall när man förlorar så här så känner så känner man alltid man kan göra lite mer.

Vad kan ni ta med er?
− Det vi kan ta med oss är att vi måste lära oss att skjuta mer på mål och verkligen sätta våra chanser när vi får dem, säger Fanny Schenning.

Om en vecka väntar KAIS Mora Ungdom borta?
− Vi tar väl med oss det här och vi får väl bara se framåt nu då. Två nya spelare som förmodligen kommer vara med nästa match och ny träningsvecka!

Närmast väntar bortamatch mot KAIS Mora Ungdom söndag den 10 februari 15:30.