Evelina Sparf ”Ni är BÄST!”

13 mars 2022 08:03
Dam

Lagkapten Evelina Sparf berättar om säsongens sista match och blickar tillbaka på säsongen i sig.

Berätta om storsegern mot Borlänge som avslutade säsongen.
− Vi äger boll större delen av matchen och gör det vi ska, det vill säga mål. Härligt att ha Skyltbäckarna på spelhumör också!

Har Storvretas potential visat sig mot slutet av säsongen?
− Absolut. Vi har knutit näven och lovat oss själva att avsluta på topp och det har vi verkligen gjort.

Hur skulle du sammanfatta säsong för egen del?
− Man kan aldrig vara nöjd och vi tog oss inte dit vi ville så jag ger mig själv underkänt denna säsong, tyvärr, konstaterar hon.

Och för laget?
− Lite samma där. Vi hade som mål att ta oss till kval men gjorde tyvärr inte det. Så, jag ger laget godkänt men med ett litet minus framför på grund av kvalmissen men ett MVG+ för avslutningen på säsongen.

Har du någon hälsning till alla trogna Storvretasupporter och de som är en del av Storvretahjärtat?
− Ni är BÄST!

Vad väntar nu?
− Nu väntar lite uppehåll innan försäsongen för vissa drar i gång, avslutar Evelina Sparf.