Jenny Larsson ”Tar kommandot från start”

23 februari 2023 08:40
Dam

Jenny Larsson ger oss förutsättningarna inför söndagens hemmamatch i Allsvenskan Östra.

Match mot Tyresö Trollbäcken väntar, vilka förväntningar har du?
− Jag förväntar mig att vi tar kommandot från start och inte låter Tyresö styra matchen.

Suddenseger mot dem senast, kan bli tight?
− Ja, det kan det bli. De senaste matcherna har ju också varit jämna för oss resultatmässigt, så det hade varit skönt med en annan matchbild på söndag, konstaterar hon.

Vad tror du krävs för seger?
− Att vi får utdelning av vårt anfallsspel, mycket avslut och stenhårt försvarsspel.

Förlust i derbyt mot Alunda senast, hur skulle du sammanfatta den matchen?
− Jag skulle säga att det var en match där vi egentligen hade kommandot sista två perioderna. Alunda sätter två mål tidigt i matchen och vi får jobba för att komma i kapp. Vi är starka i försvaret och tar avslut men deras målvakt gör det bra och vi får inte in målen som krävs för en seger.

Var ett tag sen seger, hur ska ni se till att bryta trenden?
− Vi behöver väl undvika att hamna i lägen som senast när vi behöver jaga i kapp samt att hålla en jämn nivå i alla tre perioder blir viktigt, avslutar Jenny Larsson.

Söndagens match mot Tyresö Trollbäcken IBK börjar 15:00 i IFU Arena Gibon, välkommen!