Måns Parsjö ”Styra stora delar av matchen”

22 augusti 2022 13:05

Måns Parsjö berättar om landslagslägret på Visby och blickar mot onsdagens träningsmatch mot Hagunda IF.

Hur har ni haft det på Gotland?
− Vi har bara haft det väldigt bra på Gotland.

Hur har upplägget sett ut?
− Upplägget har varit kombinerat träningar samt att få ihop gruppen med diverse aktiviteter utanför innebandyn. Vi var vid Tofta strand bland annat och spelade " hockey" på Stand-up-paddling-brädor.

Vad kommer du ta med dig från helgen?
− Veckan tycker jag har gått bra spelmässigt så det tar jag med mig. Sedan är det alltid en ära att vara med i landslaget och det ger mycket energi som man tar med till klubben, fortsätter Måns Parsjö.

Storvretamässigt hur upplevde du din matchpremiär mot Zürich?
− Helt okej för att vara årets första match. Vi spelar helt okej och de har svårt att skapa något förutom vid våra egna tekniska fel främst. Jag fick göra en del bra ingripanden så det var en ganska klassisk försäsongsmatch.

Närmast väntar träningsmatch mot Hagunda, vad tror du det blir för match?
− Kanske lite mer struktur än vad det var mot Grasshoppers som springer och pressar väldigt mycket. Vi kommer troligtvis styra stora delar av matchen, konstaterar han.

Kul att få smaka på derby under försäsongen?
− I viss mån kul med derby men den riktiga derbykaraktären brukar komma när det blir riktiga matcher om poäng och i eventuellt cupavancemang.

Hagunda IF är hemmalag på onsdag och följande gäller:

Entré:
Vuxna (över 16 år): 60kr
Ungdomar 10-16 år: 30kr
Barn 0-9 år: Gratis
(Inget förköp. Biljetter köps i entrén)

Kan man inte vara på plats så sänds matchen på UNT.se.