Jimmie Pettersson ”Alltid roligt att lira hemma”

8 januari 2019 08:50

Imorgon är det dags för årets första SSL-match! Lindås kommer till IFU Arena och Jimmie Pettersson ger oss förutsättningarna.

Nu en tid efter hur ser du på Champions Cup?
− Klart att vi inte är nöjda med utgången och hur vi genomförde turneringen. Vi kommer inte upp i prestationer och är inte tillräckligt bra för att vinna det, berättar han.

Obesegrade på länge i SSL, hur länge kan raden hålla i sig?
− Vi måste fortsätta bygga laget, träna och hitta kemin i formationerna. Hitta en trygghet i det vi gör och gör vi det bra, så är vi bättre än alla de andra lagen och behöver inte fokusera så mycket på dem. Men förhoppningsvis håller den i sig väldigt länge, det är mycket upp till oss. Men vi måste komma upp i bättre prestationer än vad vi gjort de senaste seriematcherna.

Läge för lite mål mot Lindås imorgon?
− Klart man alltid vill göra mål då, gått lite trögt denna säsongen. Men den var varit väldigt ryckigt med alla uppehåll och inte riktigt lirat ihop formationerna. känns som man inte kommit in i det riktigt. Men det är bara kriga på så kommer målen och vinsterna fortsätter.

Vad gör att det blir en sevärd match?
− Förhoppningsvis kan vi hitta någon form av spel där vi kan bjuda på bra anfall och att målskyttet släpper så vi får göra lite mål framåt.

Härligt att vara tillbaka i IFU?
− Ja, det är alltid roligt att lira hemma i IFU. Hoppas på mycket publik och att vi kan bjuda på första hemmasegern för i år, avslutar Jimmie Pettersson.

Matchen mot Lindås Rasta IBK drar igång 19:00 på onsdag i IFU Arena och du hittar dina biljetter här.