Idag 1 match

Seger för Storvreta i målrik match i division 1!

2 mars 2019 20:22
Dam

Det blev seger med hela 4-11 borta mot Gävle GIK i division 1 GUD i eftermiddag. Matchen var jämn nästan två perioder men sen drog Storvreta iväg och kunde vinna komfortabelt.

Hemmalaget börjar bäst och med strax under två minuter kvar av den första perioden har Gävle ledningen med 2-0. Men då slår Storvreta till genom nyförvärvet Johanna Persson assisterad av Erica Hellberg, 2-1 efter första tjugo.

Några minuter in i andra är det dock dags igen och Gävles Fanny Wembrand ser till att ta tillbaka Gävles tvåmålsledning. Men till matchens mittpunkt har Agnes Aronsson fått med sig två mål, båda assisterade av Johanna Persson, och Emma Johansson ett, vilket ger Storvreta ledningen med 3-4. Men matchen fortsätter vara öppen och Gävle sätter kvitteringen innan Storvreta kan dra ifrån igen. Viktoria Hübinette avslutar periodens målskytte när hon ger Storvreta ledningen med 4-7 med blott 25 sekunder kvar av perioden.

Det tredje perioden tillhör även den Storvreta. Agnes Aronsson ser till att få med sig fyra (!) mål ifrån matchen och Emma Hammarsten fullbordar sitt hattrick i tredje. Trots timeout från Gävle kan de inte stå emot Storvreta. Storvreta vinner tillslut med 4-11 och fortsätter i full fart mot en topplacering i tabellen och kval till allsvenskan.

Om en dryg vecka väntar toppmatch i division 1 GUD! På söndag 10 mars 17:00 väntar match mot Borlänge i Storvreta IBK Sporthall, vi ses där!