Oscar Lundin ”Möjligtvis att man är lite tyngre än vanligt”

21 december 2020 09:47

Oscar Lundin ger oss en överblick av fortsättningen av säsongen, vilka förhoppningar han har inför julen och vad han förväntar sig av matchen mot Fagerhult Habo IBK på annandagen.

Snöpligt julavslut på säsongen?
− Det kan man ju absolut säga. Men under detta år får man vara beredd på allt.

Du måste ändå gå in i juluppehållet med bra känsla?
− Jo, men det gör jag. Killarna har gjort det bra så här långt och vi spelar innebandy på ett sätt vi tror blir vägvinnande över tid. Vi kommer bli bättre och bättre, fortsätter Oscar Lundin.

Vilka delar kommer ni fokusera på fortsättningsvis?
− Fem mot fem-spelet hänger ihop. Gör vi bra saker med bollen så är det lättare för oss att försvara. Där försöker vi skruva på saker hela tiden för att bli effektivare i vårt spel. Special teams har vi börjat kika på mer och där kommer vi lägga ytterligare krut. På personlig nivå vilka tankar finns inför din första jul i Uppsala? − Jag önskar mig en jul där nära och kära får vara friska. Då blir jag väldigt glad.

Sen väntar ju Fagerhult på annandagen, vad tror du det blir för match?
− En rolig match. Gillar lag med en tydlig identitet och det har Fagerhult minst sagt. Vi ska kunna skapa väldigt många målchanser mot dem om vi är distinkta med bollen.

Hur är det att coacha på annandagen tror du?
− Det har jag gjort någon gång tidigare om jag inte minns fel. När man väl kommer till hallen är det som vilken dag som helst. Möjligtvis att man är lite tyngre än vanligt, konstaterar han med ett skratt.

Vad avgör i slutändan?
− Är vi starka på bollen och har koll på avstånden mellan varandra så kommer annandagen bli framgångsrik.

Nu väntar julledighet för laget innan nästa match i Svenska Superligan som är annandagen i IFU Arena när Fagerhult Habo IBK kommer på besök, matchstart 15:00 och du ser den på SportExpressen Play och UNT.se.