Sakarias Ulriksson ” Nu ska jag växla upp ännu mer”

12 januari 2024 16:30

Sakarias Ulriksson ger oss förutsättningarna inför Giganternas Kamp i Falun på lördag och sammanfattar sin egen säsong.

Giganternas Kamp borta mot Falun väntar, vad tror du det blir för match?
– Det blir en tuff match som jag tror kommer väga lite fram och tillbaka. Gäller för oss att vara påkopplade från start och göra jobbet.

Vad krävs för tre poäng?
– Hårt arbete, smartness och en jävla vilja, fortsätter han.

Vad tar ni med er från den fina segern i den första semifinalen av Svenska Cupen?
– Jag tycker vi gör en bra match på med och utan boll. Vi ska se till att bli lite effektivare framåt så kommer Falun få det jobbigt.

Hur skulle du sammanfatta din säsong så här långt?
– Min säsong har varit bra tycker jag. Jag har haft lite dippar men överlag en bra säsong. Nu ska jag växla upp ännu mer.

Vad ska vi förvänta oss av dig under det nya året?
– Hårt arbete, mål och hjälpa laget att vinna matcher, avslutar Sakarias Ulriksson.

Nästa hemmamatch är sen på tisdag 16 januari när semifinalen av Svenska Cupen ska avgöras i IFU Arena, säkra biljetter här!