Idag 1 match

Dubbla brons till Uppland!

8 januari 2019 18:09
Förening

I helgen tog Uppland F16 och P16 brons i SDF-SM, en riktigt lyckad turnering! Storvreta IBK hade representanter i båda lag. P16s lagkapten Melvin Alm får berätta om turneringen.

Brons i SDF-SM berätta lite.
− Direkt efter semifinalen var man såklart väldigt besviken att vi missat finalen, men ganska snabbt insåg vi alla ändå vilken resa vi gjort som tagit hem ett brons till Uppland. Vi är nöjda och stolta över vår prestation, berättar Melvin Alm.

Hur upplevde du turneringen?
− Jag tycker att vi börjar turneringen starkt och vinner första matchen. Sedan går vår form lite upp och ner, men i sista gruppspelsmatchen tycker jag att vi hittar formen igen vilket vi bygger vidare på i kvartsfinalen. I semifinalen så tycker jag att vi är med i hela matchen och vi hade lika gärna kunnat gå till final.

Hur tycker du det gick för alla Storvretaspelare?
− Det gick väldigt bra för alla oss nio spelare från Storvreta. I alla sex matcher vi spelade kom matchens lirare från Storvreta, vilket visar på vilken form vi hade. Jag tycker att vår målvakt Emil Lindblom höll en väldigt hög nivå. Han var en stor anledning till hur långt vi gick i turneringen. Det kommer bli viktigt att vi hittar samma form i Regionslutspelet i USM om två veckor, fortsätter han.

Annars lite JAS-fokus, hur går det för er?
− Jo det går bra, vi ligger på play-off plats och vi i topp tre har ett ganska bra försprång mot resten av lagen.

Om en dryg vecka Rotebro, vad förväntar du dig för match?
− Vi tog en stabil seger mot dem senast och jag tror att det kommer bli en liknande match där vi styr spelet och kommer ut med en vinst, avslutar Melvin Alm.

Läs mer om Upplands succé här!

Storvreta representerades av

Uppland F16