Filip Stenmark ”Ett gruff, en assist och ett mål”

23 november 2019 10:28

Idag är det match mot klassiska Warberg. Filip Stenmark har spelat där en gång i tiden men idag är fokus på att dominera matchen och få tills hans egna form av hattrick.

Du är hedersmedlem i Warbergs supporterklubb Blue Marines?
− Det är en historia i sig men de visade uppskattningar och det är jag tacksam för.

Hur bra koll har du på Warberg numer?
− Jag har kollat några matcher men har inte jättebra koll. Det är ganska få kvar från den tiden jag var där och med det så blev det ganska naturligt att man har mindre koll. Men man önskar de gott i alla matcher förutom den här, säger Filip Stenmark.

Men hur viktigt är det ändå att man har en sådan så pass erkänd innebandyklubb i SSL?
− Det tror jag är bra, de flesta vara glada att de gick upp, tycker de hör hemma i SSL. Vi ska värna om föreningar som har historia och som kan dra intresset kring matcher och sådana saker.

Vilka förväntningar har du inför matchen?
− Förväntningarna ligger på att vi ska gå in och dominera den här matchen. Det tycker jag att vi ska förvänta oss av oss själva. Vi har definitivt spelarmaterialet och är kapabla till att göra det.

Ni har ett delmål som inte jättelångt bort, Champions Cup, dags att vrida till det lite extra?
− Det ligger någonstans där i bakgrunden och man har tänkt på det då och då men känns ännu lite långt bort. Ingen ska tro att vi har fullt fokus på något annat än matcherna vi spelar, säger Filip Stenmark.

Vad ska man förvänta sig av dig mot Warberg?
− Jag lyckades i alla fall med ett gruff mot Höllviken senast men ett poäng också. Så ett gruff, en assist och ett mål, det vore min typ av hattrick!

Dagens match mot Warberg drar igång 16:00 i IFU Arena och du säkrar biljetter till hela familjen här.