Idag 1 match

Det blir semifinal mot Dalen!

4 april 2019 21:14

I semifinal kommer Storvreta IBK att ställas mot IBK Dalen från Umeå. Första matchen spelas nu på måndag 8 april 19:00 i IFU Arena och biljetterna till matchen släpps på fredag.

Efter att Mullsjö slagit ut Växjö ikväll står det klart att Storvreta kommer att möta IBK Dalen i semifinal. Biljetterna till måndagens semifinal kommer att släppas 12:00 på fredag på vår ordinarie biljettsida här.

IBK Dalen med supernorsken Ketil Kronberg i spetsen slog ut IBK Linköping med 4-1 i matcher i sin kvartsfinalserie. I den avgörande kvartsfinalen vann Dalen med 7-4 och Ketil Kronberg fick med sig ett hattrick.

Storvreta har mött Dalen tre gånger under grundserien. Först i seriepremiären hemma i IFU Arena i september och då blev det förlust med 6-10. I december fick sen Storvreta revansch när man vann med 9-6 uppe i Umeå.

Sista mötet under grundserien spelades även den matchen i IFU och då krävdes det övertid för att sära på lagen. Robin Nilsberth hängde in 8-7 efter 3:56 av övertidsperioden och säkrade segern för Storvreta.

Första semifinalen spelas alltså redan nu på måndag. Storvretas hemmamatcher under kvartsfinalserien snittade över 2000 åskådare och slutspelsfesten kommer fortsätta på måndag!

Sportbaren öppnar 90 minuter innan matchstart och det finns Arenaburgare och semipilsner för 95:- eller alkoholfritt för 75:-.

Räkna med några riktigt tuffa matcher i semifinalserien där IBK Dalen går in som underdogs utan något att förlora. Förutom nämnde Kronberg finns också landslagsstjärnor som Jonas Svahn och aviga målvakten Måns Parsjö-Tegnér i Dalen.

I den andra semifinalen möts IBF Falun och Mullsjö AIS med start på tisdag.

Biljetterna till den första semifinalen släpps alltså på fredag 12:00 här på vår ordinarie biljettsida, var på tå då de bästa platserna lär gå åt fort!

Vi ses i IFU Arena!

Semifinalserien