Storvreta klara för final i Champions Cup!

3 januari 2019 20:45

Storvreta inledde semifinalen mot tjeckiska starkt Technology Florbal och gick ifrån till 3-0. Men sen skulle matchen öppna upp sig och segern skrevs tillslut till 10-5.

Emil Helmrich hittar till Linus Jämtdal som vispar in 1-0 efter blott 2:31 av första perioden. Storvreta kontrollerar sen mycket av spelet men utdelningen kommer först dryga tio minuter senare när Albin Sjögren sätter 2-0 i powerplay. Tjeckerna har en boll som dansar på mållinjen men inget mål i första.

I inledningen av den andra perioden hittar Valdemar Ahlroth till Sjögren igen, 3-0. Men just när Storvreta ser ut att dra iväg till en komfortabel seger sätter Jan Rehor turligt 3-1 under Viktor Klintsten i Storvretas mål. Tio (!) sekunder senare sätter Ahlroth 4-1 men lagen turas sen om att göra mål. 5-3 efter två där Sjögren fått med sig ett hattrick.

I inledningen av tredje får sen lagen varsitt mål och spelet böljar rejält. Dryga sju minuter in i tredje och lagen byter frilägen med varandra. Technology Florbal har några fina chanser och Klinststen räddar bland annat med tårna. Då tar Henrik Stenberg en tur bakom motståndarmålet och släpper bollen bakom ryggen till Jesper Berggren som trycker in 7-4. Strax därefter sätter Sjögren sitt fjärde, 8-4 rakt upp i krysset! 9-4 kommer sen efter att Jimmie Pettersson tryckt in en fin diagonal från Tobias Gustafsson. Tjeckerna tar ut målvakten i slutminuterna och får utdelning efter en diagonal. Gustafsson sätter sen själv 10-5.

Segersiffrorna skrivs tillslut till 10-5 vilket innebär att Storvreta spelar final mot finska mästarna SC Classic imorgon, 19:00 i Gavlehovshallen i Gävle. Ni ser matchen på plats, på innebandy.tv, på UNT eller på IFFs YouTubekanal.