Otto Weidman ”Behöver höja våra dippar”

7 april 2023 11:52

Otto Weidman sammanfattar den andra semifinalen och blickar mot semifinal 3 mot Växjö Vipers i IFU Arena på lördag.

Hur analyserar du gårdagens semifinal 2 i Växjö?
– Vi öppnar matchen svagt är min känsla och Växjö leder rättvist efter första perioden. I periodpaus mellan första och andra säger vi bra saker till varandra och kommer ut som ett bättre lag i andra perioden. Vi spelar smart med bollen, skapar tryck och får ett bra momentum. Det blir en bra start på tredje perioden som sedan försvinner när de tar över igen, och då är det alldeles för svagt försvarsspel från vår sida i tredje perioden.

Vad tar ni med er från matchen?
– Hur vi spelar i andra perioden, det är så jag vill se mina lagkamrater spela i resten av det här slutspelet! Fortsätter han.

För egen del har du hittar toppformen?
– Det har känts bra i början av den här serien, nu gäller det att kunna bidra ännu mer så vi tar hem matcherna. Det enda som betyder något är vem som vinner matchen och på lördag ska vi göra vår bästa match för slutspelet, hittills.

Vad förväntar du dig av semifinal 3 i IFU Arena på lördag?
– Som jag är inne på, att vi gör vår bästa prestation hittills i slutspelet. Ett revanschsuget Storvreta som visar framfötterna!

Vad krävs för att ta hem segern på lördag?
– Ett starkare försvarsspel där vi inte förlorar vår match i matchen mot Växjöspelarna. Vi behöver höja våra dippar under matcherna och även gå vinnande ur de perioderna. Det svänger snabbt i en slutspelsmatch och därför är alla moment otroligt viktiga! Avslutar Otto Weidman.

Säkra dina biljetter till semifinal 3 i IFU Arena på lördag 15:00 här!