Johanna Larsson “Jag råkar stå på rätt ställe”

27 februari 2019 06:54
Dam

Vinst mot Stenhagen igår med 5-6 och Johanna Larsson, som stod för Storvretas två sista mål, får analysera läget.

Tuff match mot Stenhagen?
– Jag tycker inte att vi kommer upp i någon jättebra nivå, vi får slita och kämpa hela matchen för att ta tre poäng, säger Johanna Larsson.

Men det kändes som ni kontrollerade matchen och sköt väldigt mycket?
– Ja, väldigt mycket! Men mycket går i täck eller utanför. Vi får slita för varje mål och vi släpper in lite väl billiga mål.

För egen del, viktigt mål?
– Ja, så klart, mer tur. Erica Hellberg skjuter och jag råkar stå på rätt ställe och den går in, skönt såklart, säger Johanna Larsson.

Vad tror du krävs för att växla upp mot slutspurten?
– Viktigt match nu i helgen mot Gävle om vi ska ta andra platsen. Det gäller att vi går rent resten av serien för att ta andra platsen.

Vad ska vi förvänta oss av er framöver?
– Nej men vi försöker växla upp inför kvalet, det är det vi jobbar för hela tiden så vi kan ta klivet upp.

Vad talar för att ni kommer göra det?
– Vi var med förra året och det vill vi inte uppleva igen.

Närmast väntar bortamatch mot Gävle lördag den 2 mars och sen är det dags för match hemma mot Borlänge söndag den 10 mars, 17:00 i Storvreta IBK Sporthall.