Emma Berg ”Match med högt tempo”

10 november 2021 13:38
Dam

Emma Berg ger oss förutsättningarna inför kvällens toppmatch mot Åkersberga IBF i IFU Arena.

Hur har du upplevt säsongen så här långt?
− Jag upplever att säsongen över lag har varit stabil där vi har tagit viktiga poäng. Men vi har självklart fortfarande bitar kvar att utvecklas och arbeta vidare på.

Vad tycker du om dina egna insatser?
− Känner mig mesta dels nöjd med säsongen hittills, samtidigt som jag känner att jag tillsammans med laget har saker att jobba vidare inom, fortsätter hon.

Toppmatch väntar mot Åkersberga ikväll, vad förväntar du dig för match?
− Förväntar mig en match med högt tempo där två lag kommer kriga för tre poäng i 60 minuter. Där vi till slut går hem som det vinnande laget.

Vilka nycklar ser du till seger?
− Det gäller att vi är med från start och är noggranna i alla situationer. Är vi det kommer vi kunna vara det spelförande laget som kontrollerar matchen. Utöver det måste alla kriga för varandra så att matchen slutar till vår fördel.

Vad tror du avgör i slutändan?
− Det som jag tror är avgörande i denna match är hur vi ställer upp för varandra och gör jobbet, från bänken ända ut till planen, avslutar Emma Berg.

Kvällens toppmatch mot Åkersberga IBF drar igång 19:00 ikväll i IFU Arena och du kan läsa vad som gäller kring biljetter här.