Emelie Ronsjö ”Det känns super”

13 november 2021 10:55
Dam

Emelie Ronsjö ger oss förutsättningarna inför dagens bortamatch mot Alunda IBF i Allsvenskan Östra.

Hur upplevde du matchen mot Åkersberga?
– Jag visste att det skulle bli en tuff och jämn match, då de är ett spelskickligt lag med många bra skyttar. Vi hade mycket boll, men de försvarade sig bra, så vi fick inte så många bra lägen att göra mål på. Matchen var jämn de två första perioderna sen tycker jag de tar över lite i tredje efter de får in flytmålet i powerplay. Känns riktigt surt att vi förlorade matchen, men vi är bara i början på säsongen och man bygger inte ett lag på några veckor.

Vad tycker du om din egen insats?
– Det är klart jag inte är nöjd med att släppa in fyra mål. Jag gjorde några bra räddningar, men känner att jag inte är på den nivå jag brukar ligga på. Jag har haft lite skador och sjukdomar under försäsongen så kom igång sent. Det har känts lite ringrostigt de första matcherna. Men med lite fler matcher framöver så kommer jag snart hitta tillbaka till formen igen, känner att jag är på gång, fortsätter hon.

Skönt med en match så kort efter?
– Ja, vi är revanschsugna nu och vill tillbaka på vinnarspåret igen, så det känns super.

Vad förväntar du dig för derby mot Alunda?
– Alltid kul med derby och de brukar ha en trogen publik också, så det kommer säkert bli ett bra tryck i hallen. Vet inte så mycket om deras lag i år, då de tappat spelare och fått in nya. Jag tror vi kommer äga mycket boll, men det kommer krävas hårt slit och att vi hjälper varandra och sätter våra lägen om vi ska ta hem tre poäng!

Vad tror du blir avgörande?
– Att vi sätter våra lägen och ger varandra mycket positiv energi, avslutar Emelie Ronsjö.

Bortamatchen mot Alunda IBF i Allsvenskan Östra drar igång 16:00 och du kan se den live här!