Idag 1 match

Tobias Gustafsson ”Käka mycket godis”

4 januari 2024 11:45

Tobias Gustafsson berättar om matchen mot Nykvarn, sin milstolpe, stämningen, blickar mot lördagens hemmamatch mot Helsingborg och rundar av med en hälsning till alla deltagare i Storvretacupen.

Trög start men sen exploderade ni mot Nykvarn?
− Ja men exakt, det var några jobbiga 50 sekunder där men vi jobbade på metodiskt och när bollarna sen började gå in i andra så var det inget snack.

Hur är det annars att ha nått 302 poäng i SSL?
− Mäktigt, det är en häftig milstolpe att nå!

Hur skulle du beskriva stämningen inför den nästan 2500 personer stora Storvretacupen-publiken?
− Den var riktigt bra! Kul att vi kunde bjuda på många och snygga mål också, förhoppningsvis gav vi lite inspiration till deras kommande matcher i cupen, konstaterar han.

Ny hemmamatch redan på lördag mot Helsingborg, förväntningar där?
− Yes, Helsingborg har vaknat till liv efter en tung start så det kommer inte bli någon enkel match. De lär ligga lågt och slita hårt så det gäller för oss att först och främst matcha det och sen ta med oss spelet med boll som vi visade upp stundtals idag. Då kommer det bli en rolig match på lördag.

Ny cupmatch, vad tror du det blir för stämning?
− Det hade varit magiskt om den kunde hålla samma klass som idag! Med sån här inramning är vi svårslagna på hemmaplan!

Har du någon hälsning till alla deltagande lag?
− Ha kul, våga testa nya grejer på planen och käka mycket godis så hoppas jag också att vi springer på varandra i hallen, avslutar Tobias Gustafsson.

Nästa match är alltså redan nu på lördag hemma i IFU Arena mot FC Helsingborg med start 17:00, säkra dina biljetter här!