Idag 1 match

Filip Björk ”Bra lägen åt båda hållen”

18 februari 2024 14:30

Filip Björk berättar om övertidssegern i seriefinalen och blickar mot bortamatchen mot AIK.

Seger mot Växjö i seriefinalen, berätta lite?
– Väldigt rolig match, jämnt, fartfyllt och mycket publik. Skönt att gå därifrån med fler poäng än Växjö.

Svängde fram och tillbaka och avgörande på övertid, kan det bli jämnare?
– Övertiden påminde lite om övertid i NHL, bra lägen åt båda hållen. Kan tänka mig att det är roligare för publiken än för en tränare! Konstaterar han.

Hur skönt var det att stänka dit en själv?
– Det var skönt att få göra det där målet, känns som jag skrapat ihop till det där.

Hur känns formen?
– Formen känns bra, känns bra att slutspelet närmar sig.

Närmast AIK borta, vilka förväntningar har du där?
– Jag förväntar mig att vi har lärt oss av tidigare matcher i år. Därför förväntar jag mig ett Storvreta som kliver ut och är påkopplade direkt, avslutar Filip Björk.

Den 21 februari väntar bortamatch mot AIK sen 3 mars är det hemmamatch igen när vi tar emot Kalmarsund, säkra biljetter här!