Förlust i jämn match mot RIG Umeå!

21 januari 2023 18:03
Dam

Även om förlusten tillslut skrevs till 2-5 så var majoriteten av Storvreta IBK:s möte med RIG Umeå IBF i Allsvenskan Östra en jämn tillställning som kunde slutat hur som helst.

Efter en dramatisk inledning som såg en fantastik räddning av Alice Rodenvall och fina chanser av Selma Frykholm och Ida Backman kunde tillslut Storvreta ta ledningen i powerplay med ett välplacerat skott av Ella Johansson i point position. Målet kom med bara drygt två minuter kvar av den första ronden men med 44 sekunder kvar kom också 1-1 genom Moa Kareståhl.

Den andra perioden såg bara mål från bortalaget, RIG Umeå IBF, trots en hel del fina chanser för Storvreta IBK. Inför den sista perioden hade RIG tagit sig ett 1-3 grepp om matchen.

Efter att strax över sju minuter passerat av tredje kom så reduceringen. Ida Backman fick in 2-3 efter en snygg assist av Agnes Holgersson. Resten av perioden svängde fram och tillbaka men Storvreta hade fina chanser till en kvittering. Mot slutminuterna av matchen pressande man rejält men RIGs Vera Roos kunde komma fri från kanten och sätta 2-4. Storvreta tog sen ut målvakten men istället för kvittering så kunde RIG måla och spika slutresultatet 2-5.

Matchstatistik Storvreta IBK vs RIG Umeå IBF 2-5

Redan imorgon, söndag, 15:00 väntar ny match i Allsvenskan Östra när vi tar emot Örnsköldsvik IBK i IFU Arena A.