Idag 1 match

Rebecka Larsson ”Det här året tar vi det!”

13 april 2019 07:59
Dam

Klockan 15:00 idag drar avgörande igång! Storvreta möter Arboga i Storvreta IBK Sporthall om en plats i Allsvenskan. Rebecka Larsson missade första matchen men är mer än redo att ro hem platsen i allsvenskan idag!

Snart är det dags, hur går tankarna inför matchen?
− Jag är extremt taggad och förväntansfull. De här kvalmatcherna har vi väntat på sen förra kvalet och nu har vi matchen i våra händer! Berättar Rebecka Larsson.

Vad förväntar du dig för match?
− Jag var själv inte med förra matchen men vad jag hört från laget så förväntar jag mig en match med mycket boll där vi måste hålla upp tempot. Jag förväntar mig att dem kommer kriga på i 60 minuter precis som vi brukar.

Någon risk för underskattning efter senaste storsegern?
− Nej, man ska aldrig underskatta motståndarna men vi fokuserar på vårt spel och tempo utan att tänka på förra matchen för mycket. Vi vill avsluta denna säsong i vår bästa form.

Hur tror du det kommer kännas att springa in i hallen inför storpublik?
− Helt fantastiskt! Finns väl inget roligare än att spela en så viktig match inför mycket folk och att dela glädjen med många man känner!

Vad talar för att Storvreta spelar i Allsvenskan nästa säsong?
− Vi är fysiskt starka och erfarenheten från förgående år har gjort oss mentalt starka. Nu har vi verkligen matchbollen och det här året tar vi det! Avslutar hon.

Du kan läsa mer om förutsättningarna för matchen här.

Vi ses i Storvreta IBK Sporthall 15:00, kom i rött!