Alice Rodenvall ”Tar med oss mycket från helgen”

29 januari 2024 11:50
Dam

Alice Rodenvall berättar om helgens båda matcher i Umeå och blickar mot torsdagens DM-semifinal.

Om vi börjar med lördagens match mot IBF Dalen, berätta lite.
− Ja IBF Dalen var en tuff match där jag inte riktigt tycker vi kommer upp i den nivån som vi har i oss. Det blir en tight match där vi vänder och tar ledningen i mitten av matchen men till slut är det Dalen som går segrande ur matchen. Och vi får en känsla att vi har mer i oss inför söndagens match.

Söndag väntade obesegrade IBK Dalen, blev tight och tufft?
− Söndagens match var en match som vi redan innan visste skulle bli tuff och tight eftersom Dalen är ett väldigt skickligt lag. Jag tycker vi kommer ut starkt och vi följer matchplanen som vi hade inför. Vi kommer upp i en högre nivå än matchen dagen innan och vi är med i matchen hela tiden. Men tyvärr så vinner Dalen matchen med 7-4 efter ett mål i öppen bur, fortsätter Alice Rodenvall.

Inga poäng men vad tar ni med er från helgen?
− Vi tar med oss mycket från helgen men mest från söndagsmatchen, där tar vi med oss att om vi kommer upp i en hög nivå så kan vi hota och utmana ett obesegrat Dalen som kan bli en framtida kvalmotståndare. Även att vi har ännu mer att ge.

Torsdag väntar semifinal i DM borta mot Sirius, vad tror du det blir för match?
− Torsdagens DM semi tror jag blir en rolig match där vi kommer vara det lag med mest boll men att Sirius kan ha farliga kontringar som vi måste se till att stoppa.

Vad tror du krävs för att nå final?
− För att nå final i den matchen så tror jag att det är viktigt att vi kommer upp i nivå tidigt i matchen och att vi genom hela matchen gör det hårda jobbet som kommer leda till mål och en final i DM, avslutar hon.

Torsdag 1 februari 20:45 i IFU Arena Tell Media Group (B) möter vi IK Sirius FBC borta i semifinal av DM, vi ses där!