Oavgjort mot Zug och gruppseger!

24 augusti 2019 20:10

Det blev 4-4 mot Zug United i en tuff match där laget från Schweiz aldrig gav med sig. Med det oavgjorda resultatet har Storvreta säkrat en plats i finalen mot IBF Falun på söndag.

Matchen mot Zug var jämn och tuff. I den första perioden växlade lagen en del chanser och båda målvakter var på tå. Men när Storvreta fick straff efter dryga sex minuter stegade Alexander Rudd fram, gjorde några snabba dragningar och rullade in den under målvakten. 1-0. Men några minuter senare kunde Zug kvittera genom Andrea Menon. Andra halvan av perioden växlar sedan lagen mål med varandra, två riktigt snygga och efter första står det 3-2 till Zug.

Det tog sen bara 30 sekunder innan Jimmie Pettersson satte sitt andra för kvällen, 3-3. Jacob Pettersson står sen för några riktigt fina räddningar och Rudd kunde sen ge Storvreta ledningen dryga halvvägs in i matchen. Men i periodens slutminut kunde Manuel Staub hitta nätet, 4-4 efter två perioder. Den tredje perioden hade sina chanser, inte minst när Zug tog ut målvakten i slutskedet av matchen men det blev inga fler mål. Matchen slutade oavgjort, 4-4, vilket räcker för att Storvreta ska ta sig till söndagens final.

Finalen på söndag spelas 15:00 i JALAS Arena. Du hittar webbsändning av finalen på cupens hemsida här.

Matchen såg i övrigt fler intressanta inhopp med Staffan Jacobson som styrde upp en juniorformation med Alexander Janols som backpartner. Framåt fanns Jacob Johansson, Emil Persson Fondelius och Melvin Alm. Det var inte långt bort att formationen fick med sig ett mål från matchen.

Matchstatistik Zug United - Storvreta IBK 4-4