Victor Andersson ”Det är en inställningsfråga”

22 januari 2019 08:59

Idag bussar Storvreta ner till Göteborg för match mot Pixbo Wallenstam. Victor Andersson blickar tillbaka på vinsten mot Dalen och analyserar läget inför dagens fight.

Berätta om matchen mot Dalen.
− Det blev väl ganska komfortabelt till slut. Vi snackade om att vi ska komma ut bättre, de senaste två matcherna vi mött Dalen så har vi startat ganska dåligt, vi skulle komma ut bättre och det tycker jag vi gjorde. Vi är med redan från start och då kunde vi äta oss in i matchen ju lägre matchen led, rättvis seger tillslut, säger Victor Andersson.

Nästan 60 stabila minuter?
− Det är så jävla surt, om man får uttrycka sig så, att vi släpper in några skitmål där på slutet. Man får en liten känsla igen att vi inte kan hålla upp det i 60 minuter. Men det var bra i 5… 5 minuter ungefär. Bättre än 40 i alla fall så ett steg i rätt riktning. Men vi är inte där helt och hållet, så vi har lite mer att jobba på uppenbarligen.

Ni har fått bra stäm i din femma?
− Ja, mot Dalen var det bra i 40 minuter i vår formation i alla fall. I andra perioden kom vi upp och hade lite bra spel. Jag tror det är nyttigt för Henke (Henrik Stenberg) och Jimmie (Pettersson) att poängproduktionen lossnar lite för dem så att de släpper. Jag tycker vi sätter försvaret bättre och bättre. Men sista perioden och sista tio tycker jag inte att vi gör särskilt bra. Där kan vi verkligen komma upp med ett bättre spel i vår formation också, säger Victor Andersson.

Nu en till tuff match Pixbo?
− Ja, det är bara att ladda om, det är härligt att det är mycket matcher Så Pixbo. Nu får vi åka buss ner till Göteborg och så får vi försöka göra något bra av det också. Vad har vi? Vi har ju en torsk därnere senast och en vinst i sudden här hemma så vi måste vinna så att vi har plusstatistik mot dem.

Vad förväntar du dig för matchbild?
− Nej, fel människa att fråga. Harnesk får ha koll på matchbilden och jag rättar mig efter det bara.

Vad tror du kommer krävas för tre poäng i Göteborg?
− Det är ju som vanligt, det är en inställningsfråga. Är vi närvarande och kopplar på det som lag och kommer upp med individuella prestationer som vi gör så. Sen kanske det beror på vilken formation som drar det tyngsta lasset, får vi väl se det brukar vara lite dagsform. Men kommer vi upp som lag och gör en bra prestation över 50, 55 helst 60 minuter så då ska det gå vägen, säger Victor Andersson.

Du ser matchen på SSLplay här med start 18:25. Missa inte att teckna månadsabbonemang och välj att stödja Storvreta IBK. Sista datum för tecknade är 31 januari sen får man köpa enskilda matcher.