Hampus Ahrén ”Något man drömt om”

18 augusti 2020 13:05

Hampus Ahrén är en av sex från Storvreta IBK som är uttagna till landslagslägret i Växjö. Nu får han berätta mer om uttagningen och förhoppningarna inför hösten.

Fortsatt förtroende från Mikael Hill, hur känns det?
− Självklart känns det jätteroligt. Är ett kvitto på att man gjort något bra iallafall.

Vad tycker du om dina insatser mot Falun?
− Jag tycker väl att det såg helt okej ut både för mig och laget med tanke på att vi nyss dragit igång. Men det känns som att man kan kräva mer från mig och laget när serien väl drar igång, fortsätter Hampus Ahrén.

Vilka bitar kommer du fokusera på denna säsong?
− Jag kommer fortsätta jobba med dem offensiva bitarna i mitt spel, framförallt avslutsbiten. Sedan har Oscar kommit in med en liten nya variant på försvar som vi också kommer behöva fokusera på en hel del.

Vad tror du krävs för att komma med till VM?
− Fortsätta jobba hårt på träningarna och matcherna. Blir viktigt att starta serien bra och visa att man vill vara med i december, är inte så mycket tid kvar tills dess.

Hur kul skulle det vara med ett senior-VM?
− Jättekul, det är något man drömt om, avslöjar han.

Vad skulle ett VM-guld betyda?
− Jättemycket, det är ju få förunnat att få vinna ett VM. Sen var det ett tag sen Sverige vann senast så det hade varit extra häftigt att vara med och ta tillbaka det.

Närmast väntar annars träniningsmatcher för Storvreta IBKs SSL-lag. Båda helgens matcher ses på UNT.se.

• 21/8 18:00 vs FBC Kalmarsund KIFAB Arena
  • 22/8 16:00 vs FbŠ Bohemians KIFAB Arena