Carl Kostov Bredberg ”Vi hade bud på mer”

14 januari 2024 12:30

Carl Kostov Bredberg berättar om segern borta mot Falun och blickar mot den avgörande semifinalen av Svenska Cupen mot Pixbo hemma i IFU Arena på tisdag.

Berätta om den stabila segern mot Falun.
– En stabil bortamatch. Vi jobbar hårt, bjuder inte på så mycket och skapar en hel del fina lägen.

Vilka nycklar ser du till segern?
– Bra tålamod i spelet med boll och vi håller Falun utanför så det får svårt att komma till avslut. De gånger de lyckas skapa något så löser Måns det på ett fint sätt. Vi gör sju mål borta mot Falun vilket är starkt men vi hade bud på mer, konstaterar Carl Kostov Bredberg.

För egen del ett mål och nosade på några till?
– Skönt att få göra ett mål efter att jag missat några matcher. Borde gjort ett till men viktigast är att vi tog tre viktiga poäng i en tuff bortamatch.

Vad tar ni med er till avgörande semin i Svenska Cupen i IFU på tisdag?
– Vi ska bygga vidare på de två senaste matcherna och fortsätta spela vårt spel. Då är vi tunga att möta.

Vad krävs för att bli klara för final på tisdag mot Pixbo?
– Vi ska vinna tillsammans med våra fina supportrar och Red Eagles i ett fullsatt IFU. Varken mer eller mindre! Avslutar han.

Nu på tisdag 16 januari tar vi emot Pixbo IBK i den avgörande semifinalen av Svenska Cupen, start 18:30, säkra dina biljetter här!