Jenny Larsson ”Vi växer in i matchen”

30 augusti 2023 08:40
Dam

Jenny Larsson berättar om segern mot Älvsjö i Svenska Cupen i helgen och blickar mot nästa runda.

Berätta om segern mot Älvsjö?
− Rolig match där vi spelar oss till många lägen ändå. Vi gör också ett bra försvarsjobb och inte låter Älvsjö få allt för klara målchanser. Skönt också att starta men en vinst i första tävlingsmatchen så vi har en bra känsla inför seriepremiären mot dem, konstaterar hon.

Vilka nycklar ser du till segern?
− Att vi växer in i matchen och skapar mycket lägen med fart.

Hur var din egna insats?
− Tycker att jag gjorde en godkänd insats, det kändes bra i min femma också, fortsätter Jenny Larsson.

Känns som ni har kommit ihop som lag fort?
− Ja det tycker jag, vi har haft en lång försäsong tillsammans med träningsläger, matcher och andra aktiviteter.

Hur ska ni förbereda er för nästa steg av Svenska Cupen?
− Vi kommer fortsätta nöta vårt spelsystem och förbereda oss inför en helg med många matcher, avslutar hon.

Nu väntar gruppspel i Svenska Cupen den 8-10 september där matcher väntar mot Allsvenska Nacka och Sundsvall och dessutom möter man Täby från SSL.