Ella Johansson ”Ösa på redan från start”

6 mars 2022 10:14
Dam

Ella Johansson sammanfattar gårdagens derbyseger och blickar mot kommande DM-final och sista matchen i Allsvenskan Östra.

Berätta om storsegern i derbyt.
− Första två perioderna står vi på hälarna, spelar svårt, slarvigt och gör inte alls jobbet. Inför tredje perioden bestämmer vi oss för att börja om och vända matchen vilket vi lyckas med. Vi får in en boll relativt tidigt i tredje och spelar som vi ska vilket gör vi till slut får in åtta mål och vinner matchen.

Hur var din egen insats?
− Godkänd.

På torsdag väntar Sirius igen i DM-final?
− Det gäller för oss att ladda om och se till att vara redo och ösa på redan från start. Vi behöver vara påkopplade och sätta standarden redan i de första bytena för att undvika samma matchbild igen.

På söndag väntar sen sista seriematchen, vad har du för förväntningar?
− Vi kommer vara hungriga och revanschsugna från förra mötet som slutade med en knapp förlust. Jag tror på högt tempo från start där vi är det bollförande laget. Det är sista matchen för säsongen så vi vill avsluta på bästa sätt genom att ta tre pinnar.

DM-finalen spelas torsdag den 10 mars kl. 18:00 mot IK Sirius IBK i IFU Arena A.