Robin Nilsberth ”Känns att VM närmar sig”

22 november 2018 16:59

Svenska landslaget är på VM-läger på spanska kanarieön Fuerteventura. Robin Nilsberth är en av sex spelare från Storvreta som är klara för VM och laddar i solen.

Hur går det för er i solen?
− Det går bra för oss här nere. Fint väder och bra stämning i laget! Det känns att VM närmar sig, berättar Robin Nilsberth.

Och du är hel och fin?
− Det är alltid lite skavanker såhär års och jag avstod som bekant den sista matchen innan uppehållet med laget. Det blir bättre och bättre vilket känns bra inför turneringen!

Hur ser upplägget ut under lägret?
− Med tanke på att vi haft en väldigt intensiv period de senaste veckorna så handlar det mycket om återhämtning och att ladda batterierna. Vidare så jobbar vi med de sista detaljerna i spelet och med special teams som vi inte har fokuserat lika mycket på under de tidigare samlingarna.

Hur viktigt är det med teambuilding inför VM?
− Väldigt viktigt såklart. Det är laget som vinner matcher och jag tycker att vi har en väldigt bra känsla i gruppen. Lägret här i Spanien är perfekt som sista samling innan det drar igång på riktigt.

Hur taggad är du på att dra igång VM?
− Det ska bli fantastiskt roligt och jag känner mig alltid väldigt stolt att få representera Sverige. Jag har hört mycket gott om det förra VM:et som spelades i Tjeckien -08, så jag hoppas på en riktig publikfest med massa svenska supportrar på plats! Avslutar Robin Nilsberth.

VM kommer dra igång den första december med stormatchen Finland – Sverige!