Erika Palmeby ”Väldigt mycket upp och ner”

17 mars 2020 06:58
Dam

Säsongen är över för Storvretas lag i Allsvenska. Laget lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, först ut Erika Palmeby.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Otroligt skönt att vi lyckades hålla oss kvar trots en knackig säsong.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Det har varit väldigt mycket upp och ner i prestationen, både under enskilda matcher och över säsongen som helhet. Tycker att det slutliga betyget blir klart under godkänt med tanke på den kvalitet som finns i truppen och den prestation vi lyckats få ur oss, konstaterar hon.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Precis som för laget klart under godkänt. Jag förväntar mig mycket mer av mig själv och ställer höga krav på min egen prestation. Den poängproduktion jag fått ur mig är för dålig och jag faller också ur vissa matcher där jag är osynlig stundtals. Tycker däremot att mitt ledarskap utanför planen varit godkänt. Det kompenserar dock inte för den uteblivna poängproduktionen.

Vad tar du med dig från säsongen?
− Jag tar med mig prestationerna mot RIG hemma och Falun borta. Där sluter vi oss verkligen som ett lag och alla presterar på topp samtidigt.

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Det händer mycket kul i Storvreta dam så det är svårt att ta ut någon särskild händelse. Något som alltid är kul är att Kevin ramlar över sargen då och då, avslutar Erika Palmeby.

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.