Övertidsförlust mot Falun!

31 oktober 2021 22:07

Trots en stark upphämtning i den andra perioden lyckades Storvreta IBK inte få med sig tre poäng från Falun, det blev förlust på övertid med 5-4.

Efter några starka minuter i mitten på första perioden kunde Falun gå till paus med en 2-0 ledning. Men i andra klev Storvreta IBK fram rejält med tre obesvarade mål. Andreas Stefansson reducerade bara 29 sekunder in i andra vilket följdes upp av från Niklas Winroth och Otto Weidman. I slutfasen av andra kunde dock Falun svara genom Emil Johansson och Alexander Galante Carlström, 4-3 efter två.

Matchen spelades inför ett närmast fullsatt Guide Arena och publiken höjde stämningen rejält matchen igenom.

Den tredje perioden såg bara ett mål. Med strax under tre minuter kvar att spela hittade Andreas Stefansson in med sitt andra mål för matchen, 4-4 och övertid. Blott 43 sekunder in i övertiden kunde Omar Aldeeb hitta Magnus Jansson i slottet, 5-4 till Falun.

Matchstatistik IBF Falun vs Storvreta IBK 5-4 EF

Närmast väntar hemmamatch mot Djurgården, säkra dina platser här!