Maja Bergbom släpps till IBK Uppsala Teknologer!

1 februari 2023 08:59
Dam

Maja Bergbom kommer nu ansluta till IBK Uppsala Teknologer för resten av säsongen. I en avslutande intervju berättar hon om beslutet och framtiden.

Varför blir det nu IBK Uppsala Teknologer?
− Jag har valt att avsluta denna säsong med Tekno i division ett. Jag har fått ett nytt jobb i Stockholm som kommer ta mycket tid under denna vår, och kombinerat med heltidsstudier känner jag inte att tiden räcker till just nu. Jag vill dock fortfarande spela innebandy så därför är Tekno ett bra alternativ givet mina nuvarande förutsättningar, avslöjar hon.

Hur ser du annars på din säsong?
− Det har varit en säsong med många nya i laget, men utifrån förutsättningarna är jag nöjd. Poängmässigt kan man alltid göra fler, men jag känner ändå att jag har varit med och spelat hem viktiga poäng till laget vilket alltid känns skönt. Kommer framför allt ihåg min backhand-volley på övertid mot Tyresö Trollbäcken.

Hur ser du på din tid i Storvreta IBK?
− Mina två säsonger i Storvreta har varit relativt olika sett till målsättning, men i det stora hela har det varit en bra tid. Jag är tacksam för min tid och önskar tjejerna stort lycka till under resten av säsongen.

Vilka förväntningar har du på avslutningen med Tekno?
− Jag hoppas kunna bidra direkt med mina kvaliteter och kunna hjälpa laget i ett eventuellt kval till Allsvenskan. Från vad jag har hört och sett är det ett härligt gäng så jag förväntar mig mycket innebandyglädje.

Kan vi komma att se dig i Storvreta IBK igen?
− Jag har trivts väldigt bra med tjejerna i laget och med föreningen i stort så det är inte omöjligt att jag drar på mig Storvretatröjan igen i framtiden. Jag vill även tacka Oscar Lundin för en snabb och smidig hantering av övergången, avslutar Maja Bergbom.

Tack för denna tid och lycka till i Tekno!