Sakarias Ulriksson ”Haft som dröm”

27 oktober 2023 10:50

Sakarias Ulriksson berättar om uttagningen till Sveriges herrlandslag och blickar mot lördagens hemmamatch i Svenska Superligan.

Uttagen till herrlandslaget som ska spela Euro Floorball Tour i Malmö, hur kändes det när du fick beskedet?
− När jag fick beskedet blev jag väldigt glad. Det är något jag har strävat efter länge och haft som dröm.

Vad tror du ligger bakom din explosivartade produktion på sista tiden och din uttagning?
− Det är mycket tror jag. Jag har kommit till ett lag där jag trivts och har kunnat levererat direkt. Jag har även fått stor hjälp och kunnat utvecklats fort, fortsätter han.

Var kommer din fokus ligga under EFT?
− Mitt fokus är att komma in och bidra direkt och göra det jag är bra på och visa upp mig. Självklart vill jag vinna också.

Närmast väntar Karlstad vad tror du det blir för match?
− Jag tror det kommer bli en rolig match med mycket fart. Vi kommer styra och ställa direkt och jobba hårt i försvaret och göra många mål framåt.

Och hur många mål smäller du in?
− Förhoppningsvis gör jag några till! Avslutar Sakarias Ulriksson.

Lördag 17:00 tar vi emot Karlstad i IFU Arena, säkra dina biljetter här!