Emil Lindblom missar resten av säsongen!

17 november 2023 12:49

Förra veckan har det kunnat konstateras att Emil Lindblom råkat ut för en meniskskada och blir borta resten av säsongen.

− Vi lider med Emil och kommer att stötta honom på vägen tillbaka. Tillsammans är vi starka! Konstaterar huvudtränare Mika Kohonen.

Det var under en förflyttning under en träning som olyckan slog till för Storvreta IBK-målvakten.

− Jag vred knät i en förflyttning och kände att något var fel med knät men tänkte att det går över och tränade vidare. Det visade sig vara värre än vad jag trodde och handlar om en meniskskada. Opererade mig förra veckan där de sydde ihop menisken igen vad jag förstod, berättar Emil Lindblom.

Prognosen är tyvärr att säsongen med största sannolikhet är över i och med skadan kopplad till belastning på knäna för målvakter.

Vad som väntar nu?
− En hel del rehab och försöka peppa grabbarna att vinna matcherna, avlutar Emil Lindblom.

För laget väntar annars match i SSL redan ikväll hemma mot AIK innan man möter Falun i Champions Cup i första matchen av semifinalserien hemma i IFU Arena på onsdag.