Idag 1 match

Tobias Gustafsson ”Känslan sa Jönköping”

18 mars 2024 08:43

Kort efter sista grundseriematchen fick lagkapten Tobias Gustafsson ge oss förutsättningarna inför den kommande kvartsfinalserien som börjar hemma på fredag.

Dags för slutspel, tankar?
– Kul att det äntligen sätter igång, en spännande tid som väntar.

Varför föll valet på Jönköping?
– Inga slutspelsserier kommer vara enkla, det är landets 8 bästa lag som är kvar, man får bara gå på känslan, och känslan sa Jönköping.

Ingen oro efter dagens match?
– Dagens match var en påminnelse om att lägger vi inte hundra procent av själ och energi in i en match så kan vad som helst hända. Det här är inte något nytt, vi vet att det är upp till oss, fortsätter Tobias Gustafsson.

Nu säsongen börjar på riktigt?
– Så kan man se det. Slutspel och grundserien är två olika världar. Det här har man sett fram emot sen vi startade upp i maj.

Partners bjuder på entrén till första kvarten så lär bli slutspelsfest, tankar?
– Det låter helt perfekt! Fint att våra partners ställer sig bakom oss direkt och gör allt för att hjälpa oss till en bra start.

Vad avgör den första kvarten?
– Revanschlusten från dagens match, avslutar han.

Första kvartsfinalen spelas 22 mars 18:30 i IFU Arena och biljetterna släpps på vår ordinarie biljettsida här.

Biljetter till den första kvartsfinalen idag, måndag, kring lunchtid och våra fantastika partners bjuder på entrén!