Andreas Harnesk ”Känns otroligt mycket”

4 december 2019 08:59

Idag är det dags för match mot IBK Dalen i IFU Arena. Tränare Andreas Harnesk ger oss lite taktiska förutsättningar och passar på att hylla Red Eagles inför matchen.

Då väntar en fight mot Dalen, vilka förväntningar har du?
− Det är kul, Dalen brukar vara jäkligt tuffa! De är bra på att scouta motstånd så det brukar bli bra prövningar. Deras försvarsspel håller extremt hög klass men de är farliga offensivt också så det blir ett bra test.

Känns som Dalen gasat rejält den här säsongen, kan bli en stor utmaning?
− Det kommer nog bli en utmaning för oss. Vi har haft lite sjukdomar nu så det har blivit lite rörigt. Vi kommer försöka hitta vårt spel och gör vi det så kommer vi bli bra.

Vilka taktiska detaljer får ni satsa på?
− Vi har dragit en sån lång utläggning så spelarna tycker nog det är minst ett par minuter för lång utläggning, säger Andreas Harnesk med ett skratt och fortsätter.

− Vi pratar om en del situationer i försvarsspelet där det kan bli att de söker lite numerära överlägen på våra backar och även i anfallsspelet där de har ett centertryck i sidled där de försöker stoppa spring-uppspel när man kommer med fart in i zonen, så har vi lite lösningar på det.

Och fortfarande lite en kamp mot brorsan i Dalen?
− Det är alltid kamp mot brorsan, man vill aldrig förlora, säger Andreas Harnesk med ett skratt.

Brukar ju vara grymt stöd i IFU Arena som Red Eagles leder, känner ni av det i staben med?
− Det känns otroligt mycket, det är lätt att folk säger det men det är verkligen grymt, så ja det gör mycket för oss.

Vad blir avgörande mot Dalen tillslut?
− Jag tror det blir avgörande att vi är ganska kompletta. Så försvarsspel, omställningsspel och anfallsspel, det blir tung att möta oss tillslut.

Ikväll är det ny hemmamatch när Dalen kommer till IFU och Storvreta och IFU har skapat ett riktigt bra erbjudande till matchen!

För 120:- får du en biljett till matchen mellan Storvreta och Dalen och en Arenaburgare, du kan valfritt välja plats i arenan så passa på att välja din favoritplats till superpris och njut av en Arenaburgare i samband med matchen!

Säkra din Biljett & Burgare Deal här nu!

Kan endast köpas online, pris för barn 85:-, kan köpas fram till kl. 14 på onsdag.

Burgaren hämtas ut inne i Arenakiosken i A-hallen och sedan kan man gå upp och äta den på Terrassen om öl/vin önskas till maten.