Filip Eriksson förlänger med Storvreta IBK!

15 februari 2022 10:45

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Filip Eriksson valt att skriva på för ytterligare tre säsonger med Storvreta IBK.

− Filip är en viktig kugge i vårt framtida lag, han har nu valt att förlänga med Storvreta IBK ytterligare tre år. Filip har efter ett lite trevande första år blommat ut att vara en ledande spelare denna säsong. Vi är stolta att vi får förtroendet att vara en del av Filips innebandykarriär. Tack för att du tror på oss, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Just nu ligger Filip Eriksson etta i Storvreta IBK:s interna poängliga med 20 mål och 16 assist på 18 matcher, där fler av poängen har varit viktiga för seger.

− Viktig förlängning för Storvreta IBK. Filip har tagit klivet från en kontringsspelare med grym fart till en alltmer komplett forward som kan spela både rätt- och felvänd. Han hanterar olika matchbilder och kommer vara en ledande offensiv spelare i ligan kommande säsonger, berättar tränare Oscar Lundin.

Filip Eriksson har höga mål med sin innebandy och valet att förlänga var ett av de lättare.

− Jag väljer att fortsätta i Storvreta för att jag trivs väldigt bra i klubben och laget. Sen vill jag vara med på den generationsväxling som pågår i laget för att vinna titlar, avslöjar Filip Eriksson och fortsätter.

− Jag har höga förväntningar, som sagt pågår det en generationsväxling just nu som jag tror stenhårt på. Den enda ambitionen är såklart att vinna guld och det tror jag stenhårt på, det är därför jag förlänger mitt avtal med tre år.

Det nya avtalet kommer att skrivas på i samband med kvällens match mot FC Helsingborg i IFU Arena, matchstart 18:30, välkomna!

Våra partners bjuder på entrén - säkra dina platser här!