Idag 1 match

Milian Hansen Ahlström ”Arbetat för detta sedan i somras”

27 mars 2024 15:45
Herrjunior

Storvreta IBK:s herrjuniorer står inför några ruskigt viktiga matcher i kval till herrarnas division 1 och Play Off till slutspelet i Junior-SM, Milian Hansen Ahlström berättar mer.

Ni har två ruggigt viktiga matcher framför er, tankar?
− Precis! Säsongen börjar dra ihop sig och vi närmar oss perioden vi sett fram emot och förberett för ända sedan försäsongen. Som sagt står vi inför ett gäng avgörande matcher som ska bli sjukt kul att spela. Vi har lagt grunden och arbetat för detta sedan i somras, och nu är det dags!

Först ut kval till herrarnas division 1 mot Per Ols på torsdag i bäst av tre, berätta.
− Vi har haft siktet inställt på H1 under hela säsongen, det har varit en av våra målsättningar och det ska bli kul att få slåss om det på riktigt! Det ska bli kul att göra upp i en ny spelform: serie i bäst av tre. Samtidigt som konceptet är nytt för oss tror jag det kommer passa oss utmärkt, efter att ha spelat en säsong i två serier med mycket matcher tror jag att vi är väl förberedda, fortsätter Milian Hansen Ahlström.

Sen kval till JAS-slutspel mot Gävle i Storvreta på lördag, berätta.
− JAS-playoff är såklart en av säsongens absoluta höjdpunkter. De roligaste och mest betydelsefulla matcherna att spela, vi är förväntansfulla och ser sjukt mycket fram emot det! Det ska framför allt bli kul att i år igen få spela inför hemmapublik, det betyder massor för oss!

Hur ska ni hålla fokus på en match i taget?
− Genom att göra precis det frågan anspelar, genom att ta en match i taget och inte gå händelserna i förväg. Som tidigare nämnts är vi vana med många matcher under en kort tidsperiod, så vi behöver helt enkelt göra det vi gjort bra under säsongen.

Vad blir viktigt för att kunna maximera insatserna i båda matcher?
− En fortsatt hög nivå av förberedelse och noggrannhet är vad som kommer tillåta oss presterade så nära max som möjligt. I stort sett samma saker vi gjort bra under säsongen hittills, vi behöver bara fortsätta gasa!

I stort vad blir viktigt för två segrar i veckan?
− Att vi inte tummar på något, att vi spelar den Storvreta-innebandy vi spelat säsongen ut och som gjort att vi gått segrande ur de två serier vi deltagit i. Är vi fokuserade och kommer upp i nivå från start vet jag att vi är svårslagna, avslutar han.

Imorgon, torsdag, spelas den första kvalmatchen till herrarnas division 1 mot Per-Ols IBF med start 19:45 i IFU Arena och sen på lördag väntar Play Off till slutspelet i Junior-SM mot Gävle GIK med start 16:00 i Storvreta IBK Sporthall. Båda matcherna kommer också att visas live på Solidsport hör.