Madelene Langendorf ”Måste komma igång ordentligt från start”

22 oktober 2018 17:42
Dam

Det blev seger för Storvreta med 1-6 i derbyt mot Hagunda. Madelene Langendorf gjorde debut i målet och stod för en stabil insats.

Debut i division 1?
− Yes, det känns så kul att få vara med, det var mycket hög fart, säger Madelene Langendorf.

Vad tycker du om matchen?
− Det var lite knackig i början men sen så kom vi igång och samarbetade och jag snackade mycket mer med backarna.

Vad tycker du om din insats i stort?
− Jo men jag tycker jag gjorde det ganska bra. Jag kunde gått ut och tagit för mig lite mer men annars helt ok faktiskt.

Du har ju lite oflyt där på målet?
− Ja verkligen, den studsade in på Emma tror jag det var men sånt händer, säger Madelene Langendorf.

Vad tar ni med er från matchen?
− Vi tar med oss att vi måste komma igång ordentligt från start och få igång passningarna och snacket.

En vecka tills nästa match, var tror du vi ska förvänta oss framöver?
− Jag tror vi ska förvänta oss mycket bättre spel eftersom att vi vet nu vad vi ska förbättra.

Lördag 27 oktober är det dags igen! Då tar Storvreta IBK emot Arlanda IBK 13:45 i division 1 GUD i Storvreta IBK Sporthall.