Jacob Pettersson ”Hittade ett lugn”

17 september 2019 07:22

I den andra träningsmatchen mot Happee blev det seger med 4-0 efter att Jacob Pettersson spikat igen. Läs hans tankar om matchen och kommande premiären.

Nolla i helgen, berätta.
− Fick inte starta första matchen mot Happee men då gjorde Viktor en skitbra match. Då fick jag lite press på mig och kände också jag var tvungen att ställa in mig på att göra en jättebra match och det blev det ju tillslut, säger Jacob Pettersson.

Vilka nycklar ser du till din nolla?
− Kommunikation och sen att jag hittade ett lugn jag inte gjort tidigare. Jag kom in i matchen från start och tidigare så har jag kommit in efter halva matchen, nu kom jag in och det kändes skitbra.

Hur skulle du beskriva känslan när man har en nolla på gång?
− Nervöst, speciellt sista när vi får utvisningar och de plockar målvakten men vi gör det bra. Utespelarna kämpar för mig och för att jag ska hålla nollan. Det är inte ofta man får hålla nollan, så det var skönt.

Vad tar ni med er i stort från helgen tycker du?
− Vi tar med oss mycket bra tycker jag. Första matchen var det lite mer flaxigt, nu kändes det mer kontrollerat. Försvarsspelet satt verkligen i andra matchen, det är därför vi håller nollan. Det är väl lite småsaker vi behöver jobba på. Sen är det väl anfallsspelet men vi har så jävla bra spelare som gör mål så det kommer komma, säsongen är lång, säger Jacob Pettersson.

Säsongen är lång men tiden går fort, snart premiär var ska fokus ligga kommande matcher tycker du?
− Svårt att säga, jag tror vi ska ha genomgång av matchen på tisdag (läs idag) så får vi se hur det ser ut mer detaljerat. Just nu känns det som vi har viljan, vi jobbar hårt och det är bara det där sista innan mål som vi behöver jobba på.

Då var sista träningsmatchen spelad och nedräkningen mot premiären igång! Storvreta tar emot Falun i IFU Arena i en explosiv inledning på världens bästa innebandyliga.

Matchen drar igång 19:00 tisdag den 24 september i IFU Arena och biljetterna till premiären har släppts!

Du hittar dem på vår ordinarie biljettsida här!