Emelie Ronsjö ”Bara att knyta näven”

18 februari 2022 09:45
Dam

Emelie Ronsjö ger oss förutsättningarna inför söndagens hemmamatch mot KAIS Mora UIF.

Berätta om matchen mot Tyresö Trollbäcken IBK.
− Det var en svår match, de försvarade sig bra och höll oss utanför, så vi hade svårt att komma till bra skottlägen.

Hur var din egen insats.
− Det är svårt att vara nöjd direkt efter match, när man förlorat trots bara 2 insläppta. Men så här efteråt känner jag att jag gjorde det bra och alltid skönt att rädda en straff. Så jag är nöjd.

Kvalplatsen utom räckhåll, hur går tankarna.
− Det är klart man är besviken, alla har jobbat stenhårt för att nå det här målet, så det är verkligen jättetråkigt. Vi har helt enkelt inte varit tillräckligt bra, inte fått ihop bitarna på den tid vi haft. Vi har varit alldeles för ojämna, inte legat på vår högsta nivå som krävs varje match för att vinna. Men det är bara att knyta näven och se framåt och vinna de sista matcherna, konstaterar Emelie Ronsjö.

Efter två bortamatcher väntar Kais Mora hemma, vad tror du det blir för match?
− Jag tror det blir en tuff match, men där vi kommer vara det bollförande laget. Mora har några duktiga skyttar, så viktigt att vi fortsätter jobba hårt i försvaret.

Hur skönt ska det bli med hemmamatch utan restriktioner.
− Riktigt skönt att det nu äntligen börjar återgå till det normala och att få spela inför publik igen, det gör sån otrolig skillnad. Så vi hoppas nu att publiken hittar tillbaka och stöttar oss till seger på söndag.

Vad tror du blir avgörande.
− Vi måste visa att vi vill vinna och ta fram vårt jävlaranamma. Vi har många bra skyttar, så mycket mer skott på mål och att vi sätter försvarsspelet, avslutar hon.

Söndagens match drar igång 14:00 i IFU Arena, läs mer kring biljetter här.