Idag 1 match

Sjögren och Gustafsson uttagna till landslagsläger!

4 augusti 2021 08:00

Det är med stor glädje vi kan berätta att Albin Sjögren och Tobias Gustafsson tagits ut till dubbelmötet mot Finland 11-15 augusti.

– Det ska bli väldigt roligt, samtidigt är det lite pirrigt. Det är mycket som ska testas, både för mig och Niklas, spelet och spelarna. Det blir fullt blås, säger Thomas Brottman, en av Sveriges två förbundskaptener som gör sina första landskamper tillsammans med parhästen Niklas Nordén, säger förbundskapten Thomas Brottman till innebandy.se.

Den uttagna truppen består i princip endast av spelare som var uttagna till det senaste landslagslägret i Västerås i juni. Nu får spelarna testa de nya idéerna i matchspel.

– Ja, vi är fortfarande i en testperiod. Vi kommer att få justera ända in i VM och det är vi fullt medvetna om. Just nu testar vi och justerar med stora penseldrag, så kommer det bli med finare penseldrag närmare VM, säger Brottman och fortsätter:

– Vi kommer att rotera en del spelare på de närmaste lägren som väntar. Vi vill ha en bred spelarplattform som är inne i verksamheten när vi väl ska ta ut VM-truppen. Många spelare ska veta om hur vårt spel fungerar.

Efter landskamperna i augusti väntar Finnkampen 4-5 september, Euro Floorball Tour 15-17 oktober och sedan VM 3-11 december i Helsingfors. Där är målet att ta tillbaka guldet, efter två raka VM-finalförluster 2016 och 2018.

Läs mer på innebandy.se här.

Herrlandslagets trupp till landskamperna 12-13 augusti: Målvakter
Jonathan Edling, FC Helsingborg