Idag 1 match

Victor Andersson ”Skyhöga förväntningar på oss”

25 juni 2018 11:20

Dags att växla några ord med Victor Andersson som spenderar en del av sommaren på Upplands Bilforum.

Jobbar du med Mattias Samuelsson på Upplands Bilforum?
− Ja precis, nu när jag har lov från studierna så försöker jag att sommarjobba lite och Rasi fixade ett jobb åt mig här på Upplands Bilforum där jag får göra lite allt möjligt. Så det är alla tiders, berättar Victor Andersson.

Hur går det?
− Det går riktigt bra, har inte haft sönder någon bil (ännu). Det är ett bra gäng som jobbar så det är roligt. Samtidigt är det bra att de på Upplands bilforum får se en Storvretaspelare som faktiskt jobbar då Matte inte gör så mycket om dagarna.

Hur ser sommaren ut annars?
− Annars har jag inte så mycket planer, ska försöka komma iväg en vecka utomlands när vi går på egenträning i juli. Annars kommer jag spendera mycket tid ute i sommarstugan.

Vilka förväntningar har du på kommande säsong i SSL?
− Jag har skyhöga förväntningar på oss som lag. Ska bli intressant och se hur Harnesk vill att vi ska spela, han verkar ha mycket tankar och idéer. Men det tar vi när vi kommer tillbaka i augusti, fortsätter han.

Vad ska vi förvänta oss av dig?
− Det är väl det klassiska - massa löpmeter och spring i sidled. Sedan kan jag lova att jag kommer skälla en hel del på Henke och Jimmie när de inte springer tillräckligt.

Hur blir det med derby i augusti?
− Förhoppningsvis är många i Uppsala intresserade av att se oss spela även i augusti så det kan bli lite publik, men den vanliga derbykänslan tror jag kommer saknas. Sen blir det ännu mer avslaget i och med att Sirius har tappat viktiga spelare och kommer få det väldigt jobbigt denna säsong, avslutar Victor Andersson.