Lina Andrén ”Upp och ner”

16 oktober 2023 11:05
Dam

Lina Andrén sammanfattar helgens två matcher i Umeå och blickar fram mot matchen mot Täby hemma i IFU Arena om drygt två veckor.

Om vi börjar med lördagens match mot Umeå City, vad kan du berätta om den?
− Det är mycket som inte sitter och framför allt så gör vi inte jobbet som krävs emot ett rutinerat och tufft lag och därför tappar vi matchen rätt tidigt.

Sen söndagens match mot RIG?
− Vi gör en mycket bättre match på alla plan. Sliter för varandra och jobbar hårt i försvaret. När vi spelar så brukar det andra lösa sig! Konstaterar hon.

Hur skulle du annars sammanfatta helgen?
− Upp och ner. De blir en otrolig urladdning på lördagen. För att sen ladda om och tillsammans som lag jobba ner RIG och kunna flyga hem nöjda söndagskväll.

Vad tar ni med er?
− Att vi ej kan ge bort eller ta något för givet. Vi är ett lag som har höga mål och krav på oss, både utifrån och internt. Vi vet att när vi gör jobbet som lag och sätter vårt försvarsspel så blir matcherna otroligt kul att spela och få lag kan ta poäng mot oss. Det visar vi i helgen.

Nu dröjer det två veckor tills ni tar emot Täby hemma i IFU Arena, vad tycker du ni ska fokusera på fram till dess?
− Tävla mycket på träningar och få upp fart och fokus i allt vi gör. Ser vi till att göra två bra träningsveckor så ska vi vara redo mot Täby, avslutar Lina Andrén.

Nästa match är alltså hemma i IFU Arena söndag den 29 oktober 16:00 mot Täby FC.